Fandom

Terraria Wiki

Punkty życia

153strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Punkty życia (HP) oznaczają witalność w grze. Zarówno gracz jak i moby mają punkty życia. Gracz rozpoczyna ze 100 punktami. Dzięki kryształom życia gracz może zwiększyć swoją liczbę 

Życie 400.png

Pasek życia gracza posiadającego 400 punktów życia

punktów życia do 400, po czym osiągnie maksymalną ilość punktów przed pokonaniem Ściany zgnilizny. Po pokonaniu tego bossa gracz może znaleść w podziemnej dżungli tzw. owoce życia, które dodatkowo mogą zwiększyć witalność do 500. Każdy owoc może dodać 5 punktów.

Życie 500.png

Pasek życia gracza który osiągnął maksimum.

ObrażeniaEdytuj

Punkty życia mogą zostać utracone przez bronie, wybuchy, tonięcie, dotykanie piekielnego kamienia i meteorytu, dotykanie lawy, upadku, spadające bloki (np. piasek), dotknięcie wrogiego stworzenia lub pocisku wystrzelonego przez wrogie stworzenie. Potwory mogą utracić 999 punktów życia gdy spadająca gwiazda trafi w nich, ale graczowi nic się nie stanie.

Obrażenia są obliczane przez "Obrażenia = Obrażenia Od ciosu - (Obrona/2)", Co oznacza że jeśli masz 100 puntków życia oraz otrzymałeś 20 punktów obrażeń mając 10 obrony, będziesz miał 85 punktów życia.

Obrażenia nie mogą całkowicie zaniknąć, gracz będzie tracił 1 punkt życia niezależnie od tego ile obrony ma (istnieje spora szansa na uniknięcie ataku jeśli obrona jest 2 razy większa niż obrażenia).

UpadekEdytuj

Obrażenia od upadku są liczone od najwyższego punktu jaki osiągneła postać, jednak same obrażenia działają jeśli gracz spadnie 25 bloków poniżej najwyższego punktu. Główne obrażenia od upadku to 10 punktów, lecz wraz ze wzrostem wysokości z jakiej gracz spadł rosną obrażenia. By uniknąć obrażeń od upadku gracz może:

  • Założyć akcesorium niwelujące obrażenia od upadku (Szczęśliwa podkowa, obsydianowa podkowa itd)
  • Założyć skrzydła
  • Użyć haka (hak do wspinaczki, podwójny hak, ręka szkieletrona itd)
  • Spaść do wody lub w pajęczyny
  • Skożystać z akcesorii umożliwiających drugi skok (chmura w butelce, chmura w balonie, burza piaskowa w butelce, itd), i podskoczyć tuż przed upadkiem.

UmieranieEdytuj

Jeśli punkty życia potwora lub gracza osiągną 0, zginie.

  • Potwór wyrzuci przedmiot i pieniądze
  • Gracz wyrzuci ekwipunek/połowę pieniędzy/zmieni się w ducha (w zależności od wyboru między softcore, hardcore i godcore podczas tworzenia postaci).

​Umieranie dodatkowo daje nowo pojawionemu graczowi 100 punktów życia niezależnie od tego jakie jest jego maksymalna witalność. Co ciekawe, umieranie od eksplozji odnawia cały pasek życia.

UzdrawianieEdytuj

Gracz może odzyskać punkty życia na kilka sposobów: poczekać, aż samo się zregeneruje, wypić miksturę życia (może wypić tylko jedną miksturę na minutę bez kamienia filozoficznego), zjeść odpowiednie jedzenie, lub uleczyć się u pielęgniarki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki